Bir ideoloji veya felsefeyi incelerken temel dayanak noktam kadınlara nasıl davrandığı oluyor. Dini yönetimler başta olmak üzere yüzyıllardır kadınların özgürlüklerine nasıl baktıkları malum. Toplumsal düzeyde, her alanda her anda bu totaliter sistemlerin karşısında yer almazsak sonucu bu ve benzer olaylar olacak.
Mahsa Amani anısına…
İlhan Harun CAN (1987, Diyarbakır ), Diyarbakır Güzel Sanatlar Lisesi 2005, Dicle Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü’nden 2010’da mezun oldu. 2012 yılından beri Milli Eğitim Bakanlığı kadrosunda İstanbul’da Görsel Sanatlar Eğitmenliği yapmakta. İşlerinde her şeyin yapay olduğu bir dönemde doğanın ve kadın estetiğinin gücüne inanan sanatçı, "doğa ve kadın" üzerine çalışmalarını sürdürmektedir. Kadın formunun doğa ile özleştiğini düşünen ve bir birini en sade duruşları ile tamamlayan iki nesne olduğunu düşünmekte.